Welkom op www.ikwilnaardekerk.nl

De pagina van de Oud-Katholieke parochie in Haarlem om u aan te melden om naar de dienst te komen.

Aanwijzingen voor en tijdens de kerkdienst

De kerkdienst

• De viering is toegankelijk na aanmelding en toewijzing van een zitplaats.
  • Men wacht bij aankomst buiten bij de ingang van de deur op 1,5 meter afstand van elkaar en gaan één voor één naar binnen.
  • Men wordt ontvangen door de deurwacht die hen vraagt naar eventuele klachten. Bij klachten wordt hen de toegang ontzegd.
  • Via een looproute gaat men omhoog naar de kerkruimte; de garderobe blijft gesloten. Het gebruik van het toilet moet zo veel mogelijk beperkt worden.
  • Bij de ingang van de deur staat een deurwacht, die verantwoordelijk is voor handhaving van de indeling van de kerk, het maximum aantal aanwezigen, de looproutes en die zo nodig een dwingend besluit kan nemen in geval de ruimte te vol is of zich ongewenste situaties voordoen.
  • Meerdere personen die samen een gezin of huishouding vormen kunnen zonder 1,5 meter in acht te nemen naast elkaar zitten. Dit geeft u op tijdens uw aanmelding in het opmerkingenveld.
  • De kerkboeken en liturgiewijzers liggen bij de zitplaats; geen gezangboek; koor en gemeente zingen namelijk niet!
  • De vredegroet wordt gebracht met een knik met het hoofd.
  • De collecte vindt bij voorkeur digitaal plaats
  • De communiebanken worden niet gebruikt; men blijft staan.
  • Er is geen afscheid bij de deur van de kerk.

In de kerk gelden de volgende maatregelen:

• Men houdt te allen tijde 1,5 meter afstand (twee armlengtes) van anderen.
  • Men vermijdt al het lichamelijk contact en begroet elkaar alleen met een knik van het hoofd.
  • Men wast de handen voor en na het bezoek aan de kerk: 20 seconden lang met water en zeep, daarna de handen goed drogen.
  • Men wordt verzocht voor komst naar de kerk thuis van het toilet gebruik te maken. Gebruik van de toiletten in het kerkgebouw dient tot een minimum beperkt te worden.
  • Men reinigt de handen bij binnenkomst. Er staat desinfecterend middel klaar bij de ingang van alle kerkgebouwen.
  • Men volgt de aanwijzingen van deurwachten of andere verantwoordelijken in het kerkgebouw.